CRM – jakie problemy pomoże Ci rozwiązać?

Nowoczesne systemy CRM to rozbudowane narzędzia wspierające sprzedaż i budowę pozytywnych relacji z klientami. Ale nie tylko! Dzięki nim rozwiązać można kilka problemów, które powszechnie występują zarówno w małych, jak i większych przedsiębiorstwach. O jakich problemach mowa?

1. Brak kontroli i organizacji

Częstym błędem przedsiębiorców jest brak kontroli nad pracą zespołu i niewłaściwa organizacja pracy jego członków. W takiej sytuacji CRM przyjdzie Ci z pomocą – na bieżąco monitorować będziesz postępy pracy handlowców i poziom realizacji powierzonych zadań. W prosty sposób będziesz mógł przydzielać je do poszczególnych osób. Wiele systemów posiada wbudowany system generowania powiadomień, które przypomną Twoim pracownikom o terminach spotkań i ważnych telefonach.

2. Brak strategicznego planowania

Strategiczne planowanie, które opiera się na analizie efektywności podejmowanych działań, to podstawa sukcesu. Jeśli nie wiesz, które z nich przynoszą najlepsze rezultaty, nie analizujesz wyników pracy zespołu i sprzedaży, trudno jest Ci opracować skuteczną strategię. Dobry system CRM wyposażony jest w narzędzia, które pozwolą Ci wygenerować wykresy i raporty (według szablonu lub zgodnie z indywidualnymi potrzebami), na odstawie których będziesz mógł opracować dalsze kroki.

3. Niska jakość obsługi klientów

Niska jakość obsługi klientów to kolejna bolączka wielu przedsiębiorstw. Tutaj także z pomocą przyjdzie Ci system CRM, który pozwoli Twoim pracownikom tworzyć i na bieżąco aktualizować bazę klientów. Jeśli wybierzesz CRM online, np. CSMART, w każdej chwili i na każdym urządzeniu będziesz mieć do tej bazy dostęp. CRM może zostać zintegrowany z centralą telefoniczną, skrzynką e-mail i zewnętrznymi narzędziami sprzedaży, dzięki czemu klienci będą obsługiwani szybciej i sprawniej.

4. Niezadowalające wyniki sprzedaży

Jeśli sądzisz, że system CRM będzie sprzedawał za Ciebie, jesteś w błędzie. Masz jednak rację, jeżeli uważasz, że narzędzie to pozwoli Twojej firmie osiągać lepsze wyniki sprzedaży. To możliwe m.in. dzięki pełnej bazie danych klientów, która umożliwi Ci tworzenie ofert idealnie dopasowanych do potrzeb Twoich odbiorców. Będziesz mieć również możliwość sprzedaży krzyżowej (a więc cross-sellu, czyli sprzedaży dodatkowych produktów) oraz up-sellu, czyli sprzedaży rozszerzonych wersji swoich produktów.

5. Poświęcanie czasu na zbędne czynności

Bardzo często firmy tracą czas na wykonanie czynności, które są zbędne lub które w prosty sposób można zautomatyzować. Jeśli ten problem występuje również w Twojej firmie, zainwestuj w dobry CRM – zdziwisz się, jak wiele procesów można zautomatyzować za pomocą odpowiednio skonfigurowanego systemu.

Nawet najlepszy CRM nie rozwiąże wszystkich problemów, które trapią Twoją firmę. Z całą pewnością jednak pomoże CI uporać się z kilkoma z nich, dając Ci przestrzeń i czas na rozwiązanie pozostałych.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *