Czym jest CRM i dlaczego tak bardzo go potrzebujesz?

Co oznacza skrót CRM? To określenie powstałe z pojęcia Customer Relationship Management – w najprostszym tłumaczeniu oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Jeśli chcielibyśmy przyjrzeć się definicji nieco szerzej, CRM to strategia biznesowa oparta na połączeniu różnych procesów odpowiadających za zrozumienie klienta, filozofię i koncepcję biznesową, w których potrzeby konsumenta są największą wartością.

Jak wykorzystywać system CRM?

Aby sprzedawać więcej, musisz przede wszystkim zrozumieć swoich klientów. Budowanie długofalowych relacji z odbiorcami Twoich produktów i usług to najważniejszy cel każdego biznesu. Jak go osiągnąć? Wybierając narzędzia wspierające codzienną pracę, np. systemy CRM. Dzięki takim systemom Twoi pracownicy mogą dodawać klientów do bazy, zapisywać najważniejsze informacje, planować interakcje z klientami, a także raportować swoją pracę. Narzędzie ułatwi i przyspieszy codzienne zadania, gromadząc dane w jednym miejscu. Ponadto dobry CRM wspiera także ulepszanie procesów sprzedaży, nadzoruje wymianę informacji między klientami a handlowcami, porządkuje wszystkie dane, by docelowo wpłynąć na zwiększenie zysków.

Co daje nam system CRM?

Praca z narzędziem, jakim jest CRM daje wiele możliwości, które nie tylko poprawią naszą wydajność i usprawnią codzienne zadania, ale przede wszystkim uporządkują wszystkie informacje związane ze sprzedażą. Poniżej zgromadziliśmy najważniejsze elementy systemu CSMART CRM.

Wsparcie procesów sprzedaży
Dzięki modułom Szans sprzedaży możliwa jest kontrola oraz monitorowanie wszystkich działań dotyczących sprzedaży. Do każdego tematu sprzedażowego przypiszesz opiekuna, który będzie odpowiadać za obsługę klienta, zebranie niezbędnych informacji, wystawienie oferty, zamówienia czy faktury, a także opiekę posprzedażową. Dzięki systemowi CRM zaplanujesz kroki, które będą niezbędne do realizacji danej transakcji.

Baza kontaktów
W CSMART CRM możesz gromadzić ogromną ilość informacji o poszczególnych klientach. Pozwala to w każdej chwili zweryfikować kontakt, sprawdzić jak wyglądała dotychczasowa współpraca lub na jakim etapie jest obecnie dany temat sprzedażowy. Na karcie klienta zgromadzisz także korespondencję mailową, która zapewni pełną wiedzę o kliencie. Dzięki temu skuteczniej dobierzesz odpowiednią ofertę do potrzeb konsumenta.

Dobra organizacja pracy
Kalendarz w CSMART pozwoli zaplanować codzienne obowiązki tak, by żadna czynność nam nie umknęła. Dostosowanie typów i kolorów wydarzeń pozwoli przejrzyście zapisać zadania na każdy dzień, które można powiązać z klientami, osobami kontaktowymi oraz szansami sprzedaży. Dodatkowa możliwość ustawienia przypomnienia zapewni pełną kontrolę nad organizacją dnia pracy.

CSMART CRM da Ci możliwość zarządzania relacjami z klientami oraz związanymi z nimi tematami sprzedaży. Ponadto dobrze zaplanowany kalendarz nie pozwoli Ci zapomnieć o żadnym służbowym zadaniu. Teraz w jednym miejscu znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, które umożliwią Ci wprowadzenie obsługi klienta na nowy, wyższy poziom.

Fot. Pixabay

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *