Zorganizowanie bazy kontaktów w CRM

Baza kontaktów daje nam, przedsiębiorcom, szerokie możliwości. To przecież dzięki niej jesteśmy w stanie utrzymywać jak najlepsze relacje z naszymi klientami i partnerami biznesowymi. Takie bazy kontaktów nie musimy już przechowywać na papierze, który zawsze może się zabrudzić, zgubić, a nawet zniszczyć. Dlatego o wiele bezpieczniej, jeśli w takim momencie wykorzystamy przechowywanie bazy kontaktów w formie cyfrowej. Pozwala na to odpowiedni system CRM, dzięki którym nie tylko przechowujemy kontakty, ale możemy je kategoryzować. Otrzymujemy jeszcze wiele innych możliwości. Przyjrzyjmy się kilku z nich.

Jak powinien wyglądać dobry CRM?

Główną cechą dobrego CRM-u jest szybki dostęp do książki kontaktów. Dzięki temu korzystamy z niej w każdym miejscu i udostępniamy komu tylko chcemy. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy taki system CRM działa online. Na szczęście mamy do nich dostęp, więc warto byłoby poznać jeszcze dalsze możliwości, które nam zapewniają. Jakie?
System CRM online umożliwia nam dzielenie kontaktów na osobiste i firmowe oraz wiele innych. Jest możliwość dodawania do każdego kontaktu krótkiego opisu, zdjęcia i podstawowych danych. Pozwala to nam jeszcze lepiej zadbać o ważne kontakty. Możemy do nich dołączać jeszcze własne pola z odpowiednimi informacjami o nich samych bądź o ich firmie. Dodatkowo pojawia się opcja tagowania kontaktów, co jeszcze bardziej ułatwia ich wyszukanie. Dostęp do takiego systemu możemy posiadać jako właściciele firmy czy przedsiębiorstwa. Ale możemy jeszcze taką bazę kontaktów udostępnić naszym pracownikom, jeśli zachodzi taka potrzeba.
Nie wszystkie systemy CRM oferują nam tak bogate możliwości, ale na pewno odnajdziemy je w aplikacji CSmart.pl

Dobre relacje z klientami i partnerami

W firmie posiadamy czasami wiele kontaktów i przez to trudno byłoby, aby tylko jedna osoba odpowiadała za utrzymywanie z nimi dobrych relacji. W tym celu warto przydzielić poszczególnym pracownikom odpowiednie kontakty. Na nich będzie spoczywała odpowiedzialność związana z utrzymywaniem z nimi dobrych kontaktów. Pomocny jest właściwy system CRM, ponieważ pozwala w bardzo łatwy sposób przypisać pracownikowi odpowiednie informacje i zadania związane z danym kontrahentem / klientem. Jest w nim jeszcze sposobność dołączania plików, co również okazuje się bardzo przydatne. Dodatkowo przydzielone zadania będziemy mogli w takim systemie regularnie monitorować.

Przeglądaj historię

Warto byłoby co pewien czas sprawdzić historię naszych relacji z daną firmą czy osobą. Możliwe, że pozwoli to nam dojść do ciekawych wniosków, co przyczyni się do poprawy interesów naszej działalności. W tym celu wiele sprawdzonych systemów CRM oferuje nam dostęp do historii działań znanej również jako historii relacji. Dzięki niej w każdym momencie mamy sposobność poznania wszystkich działań i aktywności związanych z danym klientem.

Dopasowane do firmy

Idealnie, jeśli dany system CRM udaje się dopasować do potrzeb i oczekiwań naszej działalności, celów firmy. Dzięki temu wszystkim pracownikom jego wdrożenie nie będzie czymś skomplikowanym. Opanują ją szybko, co pozwoli im jeszcze poznać szereg innych możliwości. W tym celu bardzo przyjemny okazuje się okres testowy, który oferuje system CRM CSmart. Wystarczy sprawdzić, a już po tym teście można ocenić czy jest to najlepiej dopasowany do naszych potrzeb system CRM.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *